lördag 15 november 2014

Funderingar i novemberrusket

Den nya kollektionen är färdig för två månader sedan och jag har redan börjat jobba med nya plagg... Foton är stora och är helt omöjliga att ladda upp här, men det finns möjlighet att se dem ändå!
Här https://www.flickr.com/photos/30213553@N03/sets/72157648876996511/
Eller här http://v-design.se/Galleri/2014%20Easy%20Things.html , välkomna!
Snart kommer nya plaggen att visas både här och där, håll utkik!
Har många tankar om hur olika definitioner är sammanflätade i våra textila höljen. Vad vi visar med de textilier som vi omger os, vad har formgivaren lagt i dem, vilka känslor, minnen, associationer de väcker - och hur det hela blir en del av oss eller inte. Kommer att dela med mig av mina tankar här lite allteftersom.
Har även insett att det är dags att rensa ut ordentligt både i huset och i ateljén. Kanske boka ett bord på loppis? Får tänka på saken. Kläder, prylar, misslyckat presentporslin med mera - och jag har nu insett att jag kan inte återbruka ALLT... Det är väl ett steg i rätt riktning, eller hur?
Skall snart hem och tända brasan, inga fler göromål för idag, bara mysa, sticka, äta och varma sockor på!
Ha en trevlig helg och håll fötterna varma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar