lördag 31 december 2016

2016 - att resumera.

Det var ett mycket intensivt år. Så mycket så att jag hängde knappast med i farten.
Har gjord ganska få objekt, men de har blivit större på sistone. Experimenterade fram en gansta spännande teknik och känner att jag har en liten nyckel till ett nytt uttrycksspråk, liksom något är på väg att mogna. Det är mycket viktigt att inte störa denna känsla och låta saker ta tid annars blir det bara brådmoget och smaklöst i alla avseenden. Väntar...
Har hållit en kurs på KreaTov, mycket spännande och utmanande - helt annat regi än jag är van vid. Träffade många underbara människor som brinner för filt och ull, har sett en bra bit av Gotland, sovit på vinden i ett vackert gammalt gotlandshus och gått barfota under stora askar hemma hos Anna och Hans - underbart. Vemodigt att tänka tillbaka till dessa stunder av total ro och avslappnad som jag upplevde där i somras - trots att vi hade mycket att göra med kurserna och annat har hela familjen fått några härliga stunder.
2 av mina distanselever kom in på högre konstnärliga utbildningar i år med - mycket roligt! Och jag har 2 grupper på distans detta läsår, dessutom mycket motiverade och duktiga elever, helt underbart!
Har besökt Handmade Issues i september tillsammans med Anna S., mycket att tänka på och reflektera. Några trådar tar vi och spinner vidare på. Vi tog oss även en lång promenad i höstvarma soliga Stockholm - från Djurgården och HV skolan där vi var på studiebesök och handlade lite böcker till Östermalm via Gamla Stan och svängde in i alla mer eller mindre intressanta (från ullperspektivet) butiker. Det finns gott om folk som vet vad de gör och vad de säljer, och mest glädjande är att det finns kundkrets för de riktiga material! Många spännande samtal och intryck där.
Även några olika stora projektansökan har blivit skrivna, i samverkan och enskilt, får se vart det leder...
Ett av mina objekt är publicerad i Fiber Art Now online gallery: http://fiberartnow.net/excellence-fibers-gallery-2016/
Samma objekt och ett till åkte till LA för att ställas ut i Palos Verdes Art Center  http://www.wearableexpressions.com/
Spännande!
Jag har även varit sjukskriven, överväldigad av livets gång och dess snabba svängar, uppgiven, vemodig, glad, likgiltig och förhoppningsfull. Jag blev inte mindre sarkastisk och ironiserande, har kanske något mindre tålamod med diverse dumheter.
Hoppas att alla ni som läser får ett gott nytt år med glädje och värme och allt ni önskar er.
Jag skall inget lova men jag försöker att vara bättre på att skriva i bloggen.
Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar