söndag 8 december 2013

En dag som "en fin dam" i gammalrosa, päls och blommigt...

Det är inte så ofta vi får tillfälle att klä upp oss, men idag blev det ett! Jag har jobbat lite med självutmaningar i november - konstruerade mönster för en klänning i sidenjersey och en manchesterkavaj med viktorianska anor - och sen sydde jag de båda på min nya maskin. Ny vet jag vad maskinen kan och kommer ihåg hur man bygger upp mönster. Har även lekt lite med fodret på kavajen, tycker att det var roligt och minskade på "seriositeten" i plagget. Pälskragen är äldre än jag, den kommer från mammas gamla kappa och är mycket väl bevarat. Jag bytte foder på den och gjorde avtagbara band i sidenjersey, man kan lätt byta till andra band och använda kragen med andra plagg. Pälsen på ute-outfiten är konstpäls av amerikanskt märke "Nana", ca 20 år gammal, varm, lätt och lättskött. Den är mörklila, precis som strumpbyxorna. Det var lite roligt att vara "en dam", ibland är det skoj att byta roll... Fast jag skrattar ju lika högt ändå i alla sammanhang!




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar