torsdag 19 december 2013

December - en månad med många järn i elden

Det är mycket som man måste hinna med under denna månaden. Julklappar, möten, oavslutade uppgifter - det känner alla till. Jag tycker att månaden gick jättefort, har knappast noterad att den började och så lutar den mot sitt slut.
Jag hade en del trevliga saker för mig som jag vill dela med er
- en mycket spännande beställning med krävande figuranpassning, det blev jättefint!


En liten utmaning - att sy barnkläder igen! Det var jättelänge sedan jag gjorde detta sist, och så kom det ett tillfälle som jag kunde bara inte låta bli - en mamma, en flicka och mammas gamla tröjor plus lite från mina gömmor är lika med en ny klänning med viktorianska anor för en liten söt tös.


Och sist men inte minst - vi med Svetlana http://secondlifeinredning.blogspot.se/ inledde vår samarbete genom att medverka i Klaura Pop-Up market i lördags den 14 december, ett nytt spännande koncept, go stämning och trevlig sällskap. Vår lilla monter blev ganska stilig, synd bara att man har inte så gott om tid för att fotografera när man är aktiv och medverkar... Men det blir fler tillfällen och våra produkter väckte intresse så det var ett lyckad projekt!

Så - ny tillbaka till skräddarbordet och strykbrädan, årets sista oavslutade textilprojekt väntar!
God Jul och Gott Nytt År!



1 kommentar: