tisdag 14 maj 2013

Fern o Moss

Nu vill jag visa bilder på senaste plagg jag gjorde, klädserie "Fern o Moss". Jag har tidigare förklarad varför den heter så - och nu känner jag att det är dags att släppa fri längtan efter våren, låta värmen komma in i hjärtat och göra en ny serie av textiler, inspirerad av de vackra baby-gröna bokträd i skogen, av violer och liljekonvaljer, och såklart - av nya skott på ormbunkar och ny grönska på mossans päls som klär så tryggt stenarna vid bokarnas fötter...
Västar  "Famn i Favn" mossgrön, turkos-brun och silvergrå,, blus "Löven",  brun kjol "Ängen" (finns i brun, brunbejgemönstrat, syren, mintgrön och vitt), blåbrun klänning/ kjol "Himmel och tallarna", klänning "Mistel", set "Sjöjungfru" blågrön.























Alla tovade plagg är till salu, alla sydda plagg kan beställas i Din storlek, kontakta mig för prisinformation.
Modellen är vackra och talangfulla Lana Leuchuk som annars är grafisk designer och bildkonstnär, besök gärna hennes webbsida http://lanagraphic.com/

2 kommentarer: